Potřebujete poradit?

Poslat zprávu

Máte dotaz či připomínku? Napište nám.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Odpovíme vám ještě dnes, nejpozději však následující pracovní den.

Povinné ručení pomalu nahrazuje havarijní pojištění

Pojištění vozidel bylo ještě před pár lety striktně rozdělené na zákonné povinné ručení a dobrovolné havarijní pojištění. Dnes se rozdíly pomalu stírají, respektive povinné ručení nabízí už tolik možností a variant, že až na detaily umí nahradit dobré havarijní pojištění.

Povinné ručení je pro pojišťovny ohromný byznys už jenom proto, že je nařízeno zákonem. Všechny osoby vlastnící a provozující motorové vozidlo jej musí mít uzavřené. Není tedy otázkou zda, ale u které pojišťovny podepsat pojistnou smlouvu. Konkurenční boj se podepisuje na aktuální nabídce. Pojišťovny zpočátku snižovaly ceny, dnes se snaží spíše vylepšovat služby a servis, než zlevňovat.

Povinné ručení – z jednoduchého produktu komplexní služba

Původní povinné ručení chránilo vlastníky motorových vozidel před finančními důsledky škod, které provozem svého vozidla způsobily na majetku, zdraví či životě jiných účastníků silničního provozu. To už dávno neplatí. Rozsah povinného ručení se zhruba od roku 2010 mění a rozšiřuje. Dnes může povinné ručení zahrnovat téměř všechna rizika, která původně spadala pouze pod havarijní pojištění.

Moderní povinné ručení automaticky obsahuje asistenční služby. Mezi doplňková připojištění patří úrazové pojištění řidiče či celé posádky, pojištění zavazadel, pojištění skel, pojištění srážky se zvěří, pojištění krádeže či živelných událostí a úhradu škody na vlastním vozidle v případě zavinění nehody pojištěním. Jediná výhoda, která havarijní pojištění stále zůstává, jsou vyšší pojistné limity.

Vyšší konkurence nutí pojišťovny k lepší péči o klienty

Děje se tak z jednoho prostého důvodu. Čeští zákazníci mají stále vyšší nároky, což je správné. Aby si pojišťovny udržely klienty a získaly nové, snaží se o ně pečovat mnohem lépe. Zatímco v minulosti si klient v případě pojistné události musel vše “vyběhat”, dnes za něj většinu povinností vykoná právě pojišťovna.