Povinné ručení a asistenční služby
Automatickou součástí povinného ručení jsou vždy asistenční služby, které jsou důležitým pomocníkem při jakémkoliv problému s vozidlem. Přesto jej motoristé příliš nepoužívají. Zpravidla kvůli tomu, že přesně neví, co vše asistenční služby poskytují a za jakých podmínek.
Každá pojišťovna, která povinné ručení nabízí, poskytuje zároveň asistenční služby. Součástí povinného ručení je jakýsi základní balíček služeb. Pojišťovny samozřejmě nabízí i rozšířené a nadstandardní asistenční služby. Za ty si však musí pojištěný připlatit.
Základní, rozšířený či nadstandardní balík asistenčních služeb obsahuje několik specifikovaných složek. Každá má svůj vlastní limit pojistného plnění, který uhradí pojišťovna v rámci pojištění. Limit plnění může mít několik různých podob. Jedná se například o počet kilometrů při odtahu nebo výše opravy na místě nehody či poruchy. V případě proplacení náhradního ubytování pojišťovna uhradí jednu až dvě noci v hotelu.
Mezi asistenční služby patří:- příjezd asistenčního vozidla k porouchanému vozidlu
- oprava poškozeného nebo porouchaného vozidla na místě
- odtažení vozidla do servisu
- poskytnutí náhradního vozidla
- vyproštění vozidla
- úschova vozidla
- proplacení přenocování v hotelu pro řidiče či celou posádku vozidla
Jak si vybrat asistenční služby?
Levné povinné ručení vám nezaručí kvalitní asistenční služby, to je potřeba si uvědomit. Již v okamžiku, kdy si sjednáváte nové povinné ručení, se proto nezapomeňte podívat i na nabídku asistenčních služeb. Nejprve se zaměřte na jejich rozsah a poté i na limity plnění u jednotlivých složek.
Důležitá je například informace, kam až pojišťovna uhradí dopravu poškozeného vozu. A jestli je v ceně také případné vyproštění vozidla, přesun na komunikaci a práci mechanika. A stejně zásadní jsou informace ohledně výluk z pojištění.