Potřebujete poradit?

Poslat zprávu

Máte dotaz či připomínku? Napište nám.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Odpovíme vám ještě dnes, nejpozději však následující pracovní den.

Kompenzace za zpožděný let

Stejně jako mohou mít zpoždění autobusy a vlaky, zpozdit se může i let. V případě letadel zpoždění často dosahuje až několika hodin. Klient v takovém případě může zmeškat navazující let nebo mít pokaženou celou dovolenou. Pár minut není nutné řešit, za ztrátu několika hodin času má cestující právo na odpovídající kompenzaci.

Kdykoliv dojde ke zpoždění letu, může  cestující žádat o příslušnou náhradu v podobě občerstvení, ubytování či finanční kompenzace. Kvalitní letecké společnosti vám náhradu v případě několikahodinového zpoždění nabídnou dokonce samy.

Nařízení Evropského parlamentu a Rady

Evropská unie pro tyto situace již před lety vydala nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, které se vztahuje na odlety a přílety všech leteckých společností se sídlem v některé z členských zemí EU. Právo požadovat kompenzaci za zpožděný let (či jinak pokažený) smí pouze cestující s platnou letenkou od společnosti zajišťující přepravu.

Kdy máte nárok na občerstvení či ubytování?

Cestující má nárok na zajištění ubytování či občerstvení v případě zpoždění letu z jakéhokoliv důvodu. To platí i pro případy, které letecká společnost nemůže žádným způsobem ovlivnit (např. nepříznivé počasí).

Konkrétně se jedná o následující případy:

  • zpoždění letu o 2–3 hodiny při délce letu do 1 500 km
  • zpoždění letu o 3–4 hodiny při délce letu 1 500–3 500 km
  • zpoždění letu o 4 hodiny a více při délce letu nad 3 500 km

Letecká společnost má právo výši kompenzace zkrátit až o 50 %, pokud skutečná doba příletu do cílové destinace nepřesáhne oproti letovému řádu 4 hodiny.

TIP: pomůžeme vám se získáním kompenzace. Zadejte údaje o letu a hned víte, zda máte na kompenzaci nárok.

Kdy máte nárok na finanční kompenzaci?

Právo na finanční náhradu má cestující pouze v případě, je-li let zpožděn vinou letecké společnosti (např. technické problémy).

Jak vysokou finanční náhradu může nespokojený cestující získat?

  • 250 EUR při délce letu do 1 500 km
  • 400 EUR při délce letu 1 500–3 500 km
  • 600 EUR při délce letu nad 3 500 km